wat je meegeeft

Niet alleen goede doelen zetten zich in voor andere mensen. Ook uitvaartverzorger- en verzekeraar DELA  benadrukt dat we elkaar de helpende handen moeten bieden. Hun commercials met als thema ‘Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan’ waren een opvallende oproep om mooie woorden voor elkaar te hebben. De reclamespots toonden gewone mensen die iets tegen een ander zeggen wat ze altijd hebben willen zeggen. Daarmee verlegde het bedrijf grenzen in de marketing, want normaal draait reclame om naamsbekendheid van een merk. DELA stelde juist gewone mensen centraal, net als goede doelen doen. De campagne was zo’n succes dat de commercials in de prijzen vielen. Nu gaat DELA een stap verder en komt met een nieuwe campagne die voortborduurt op de vorige.

Met woorden mensen inspireren

De kracht van de eerste campagne was het inzetten van verschillende media om mensen te inspireren een boodschap op te schrijven aan een dierbare. Er waren televisie- en radiocommercials, maar ook werden mensen uitgenodigd hun eigen verhaal achter te laten op Facebook of Twitter. Door het succes gaat DELA een stap verder met als gedachtegoed ‘Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat’. Daarmee wil de coöperatie mensen uitdagen en helpen bewuster kennis, tradities en levenslessen aan de komende generatie door te geven. De campagne bestaat uit mini-documentaires over het dagelijkse leven. De mensen in de filmpjes vertellen eerlijk en oprecht over wat zij hun kind willen meegeven in het leven. Ook in deze campagne kunnen mensen hun eigen verhaal delen via de website. Daarnaast hoopt DELA dat mensen gaan nadenken over later en zaken bij leven goed regelen voor hun dierbaren.

Meer betekenen voor een ander

DELA is ontstaan vanuit de visie om in het leven van mensen meer te kunnen betekenen. De coöperatie gelooft in een waardig afscheid voor iedereen, maar ook in er zijn voor elkaar. Daarom zet de coöperatie niet alleen campagnes in om mensen hiervan bewust te maken. Sinds 2007 is er het DELA goededoelenfonds. Leden en medewerkers van de uitvaartverzekeraar kunnen hier projecten indienen die zij zelf als vrijwilliger organiseren. Het doel is vooral om het voor mensen met een beperking mogelijk te maken hun talenten en kwaliteiten in te zetten voor een ander. Waar deze mensen altijd zelf hulp krijgen, kunnen zij nu iets goeds doen voor een ander. Ook op deze manier verbindt DELA mensen met elkaar

Tags:

Reacties zijn gesloten.